YÃœKLENÄ°YOR

Hakkımızda

Bafra Ticaret ve Sanayi Odası; 1903 yılında Eski Belediye Caddesinde kuruldu. O yıllarda tütün yetiÅŸtiriciliÄŸinde Bafra Türkiye'nin en önemli merkezi konumundaydı. Yerli ve Yabancı Tütün Tüccarlarının yöreye çok sık gelmesi ve ihracat nedeni ile oluÅŸan ihtiyaca cevap verebilmesi amacıyla kurulmuÅŸtur.Zaman…

Devamı

Ä°letiÅŸim Bilgileri

Telefon

0362 543 10 75
0362 542 58 48

E-Posta

info@bafratso.org.tr

Adres

Hacınabi Mah. Tekel Cd. No:53- Bafra/SAMSUN

Genel Sekreter



Talip ÅžAHÄ°N
sahin@bafratso.org.tr


Görevleri ;
  • Odanın hizmetlerinin genel politikalara ve mevzuata uygun olarak yapılması, oda meclisi ve yönetim kurulu tarafından verilen görevleri yerine getirmek.
  • Odanın faaliyetlerini etkileyebilecek politik, ekonomik ve sosyal geliÅŸmelerin izlenmesi, yönetim kurulunun onayı ile gerekli tedbirlerin alınmasının saÄŸlamak.
  • Oda faaliyetlerinin etkinliÄŸi ve verimliliÄŸin artırılması için yöntemler belirlenmesi, bu konulardaki prosedür deÄŸiÅŸikliklerinin gerçekleÅŸtirilmesini saÄŸlamak.
  • Oda organları ile yönetim kurulu arasında bilgi akışının ve deÄŸerlendirmelerin yapılmasının saÄŸlamak.
  • Oda tarafından sunulmakta olan hizmetlerin ilgili tüm üyelere ulaÅŸtırılmasını ve kontrolünü gerçekleÅŸtirmek.
  • Ãœyelerin ihtiyaçlarını belirlemeye yönelik araÅŸtırmalar yaptırılması, araÅŸtırma sonuçlarının deÄŸerlendirilmesi, raporlanması ve yönetim kuruluna sunmak.    
  • Yönetim Kurulu Toplantı gündemine iliÅŸkin hazırlık yapmak, toplantı davetiyelerinin ve gündeminin üyelere zamanında gönderilmesini saÄŸlamak, bu toplantılara ait tutanakları düzenlemek, karar özetlerini tutmak ve imzalamak, organ toplantılarına iliÅŸkin hazirun cetveli ve Yönetim Kurulu devam çizelgelerini tutmak ve karar defterlerini, karar özetlerini ve toplantılar için elektronik cihazlarla yapılan kayıtları muhafaza etmek.
  • Meclis ve Hesapları Ä°nceleme Komisyonu Toplantılarını yürütmek,
  • Ãœyelerin ve iÅŸ âleminin taleplerine cevap verecek, katma deÄŸere sahip bilgi ve danışmanlık hizmetlerinin belirlenmesi ve bu hizmetlerden üyelerin yararlanmalarının saÄŸlamak.
  • DiÄŸer kurumlardan istenen bilgi ve görüşlerin zamanında verilmesinin saÄŸlanması, bu konuda yönetim kuruluna bilgi vermek suretiyle her türlü çalışma ve hazırlıkların düzenlenmek ve denetlemek.
  • Odanın faaliyetlerinin yürütülmesi sırasında ilgili kurum ve kuruluÅŸlarla koordinasyon içinde çalışılmasını saÄŸlamak.
  • Odanın görevler dâhilinde temsil edilmesi; oda üyeleri, devlet yetkilileri, resmi ve özel kurumlarla iyi iliÅŸkiler geliÅŸtirilmesinin saÄŸlamak.
  • Odanın politikaları, stratejileri ve hedefleri çerçevesinde, yönetimi altındaki faaliyetlere iliÅŸkin uygulamaların izlemek ve geri bildirim yapılmasını saÄŸlamak.
  • Genel sekreterliÄŸin altındaki baÄŸlı birimler tarafından yürütülen faaliyetlerin, kendi aralarında koordine ve entegre edilmelerini saÄŸlamak.
  • BaÄŸlı bölümlerin faaliyetlerini deÄŸerlendirebilecek ölçütlerin standartlarının oluÅŸturulması, bu yolla deÄŸerlendirmelerin yapılarak faaliyetlerindeki geliÅŸmelerin belirlenmesi, gerektiÄŸinde yol gösterici veya düzeltici önlemler alınmasını saÄŸlamak
  • Oda personelinin mesleki, teknik ve sosyal geliÅŸimlerini saÄŸlamak üzere eÄŸitim ihtiyaçları araÅŸtırmalarının düzenli aralıklarla yaptırılması. Kurum içinde ve dışında hizmet içi eÄŸitim programlarının hazırlanmasının ve uygulanmasını saÄŸlanmak.
  • DeÄŸiÅŸen koÅŸullara göre, odanın yeni personel gereksiniminin belirlenmesi. Onaylanan kadrolara ve belirlenen politikalara uygun olarak, organizasyonun çeÅŸitli kademelerindeki personelin iÅŸe alınma, yer deÄŸiÅŸtirme, terfi, iÅŸten çıkarma, ödüllendirme, cezalandırma gibi iÅŸlemlerinin ilgili yöneticinin önerileri doÄŸrultusunda incelenmesi, deÄŸerlendirilmesi ve bu konudaki önerilerin yönetim kuruluna sunmak.
  • Kalite yönetimi ile ilgili çalışmaların koordine edilmesi, yükümlülüklerin yerine getirilmesinin saÄŸlamak ve sonuçlara göre yol göstermek.
  • Oy kullanmamak ÅŸartıyla meclis ve yönetim kurulu toplantılarına iÅŸtirak etmek.
  • Organlarca alınan kararları takip etmek, sonuçlandırmak ve kararların zamanında gereÄŸinin yerine getirilmesini saÄŸlamak.
  • Oda personelinin çalışmalarını denetlemek ve personele gerekli emir ve talimatları vermek.
  • Resen yaptığı harcamaları yönetim kurulunun onayına sunmak ve haftalık harcamalar hakkında yönetim kurulunu bilgilendirmek.
  • Oda iç yönergesi taslağını hazırlamak ve yönetim kuruluna sunmak. 
  • Seçimler ile ilgili iÅŸlemlerin yürütülmesi 
  • Yönetim kurulunca devredilen yetkileri kullanmak
  • Bu Yönetmelik ve sair mevzuatla verilen diÄŸer görevler ile mevzuat çerçevesinde Yönetim Kurulu BaÅŸkanı tarafından verilecek görevleri yapmak.
  • 5174 sayılı Kanun ile kendisine verilen görevleri; iÅŸlerin yürütülme ÅŸekil ve usullerinin,  temsil ile imza yetkilerinin belirtildiÄŸi ve iÅŸleyiÅŸe iliÅŸkin esasların yer aldığı iç yönergesi (TOBB tarafından 06.05.2006 tarih ve 21781 sayı ile onaylı ve 02.09.2014 tarih ve 16759 sayılı yazı ile deÄŸiÅŸiklik yapılan), TOBB Akreditasyon Kılavuzu ve Ä°SO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemleri kriterlerine göre yerine getirmektedir.     

PaylaÅŸ :