YÜKLENİYOR

Hakkımızda

Bafra Ticaret ve Sanayi Odası; 1903 yılında Eski Belediye Caddesinde kuruldu. O yıllarda tütün yetiştiriciliğinde Bafra Türkiye'nin en önemli merkezi konumundaydı. Yerli ve Yabancı Tütün Tüccarlarının yöreye çok sık gelmesi ve ihracat nedeni ile oluşan ihtiyaca cevap verebilmesi amacıyla kurulmuştur.Zaman…

Devamı

İletişim Bilgileri

Telefon

0362 543 10 75
0362 542 58 48

E-Posta

info@bafratso.org.tr

Adres

Hacınabi Mah. Tekel Cd. No:53- Bafra/SAMSUN

“Evini Yenile Türkiye” Kampanyası Başlıyor

Hisarcıklıoğlu: ''Bir tarafta banka, bir tarafta üretici, reel sektör, bir tarafta tüccar-bayi, bir tarafta da vatandaş var. Dördünün de kazanacağı bir kampanyaya adım atıyoruz. Dördünün de kazanacağı bir kampanyaya adım atıyoruz''. TOBB, Halkbankası ve Yapı Malzemeleri sektörü “Evini Yenile Türkiye” kampanyası başlattı. 1 Eylül’de başlayacak kampanya kapsamında 100 bin tüketiciye Halkbank tarafından yüzde 0.33’ten başlayan faiz oranları ile kredi verilecek. Kampanya ile yapı sektörüne 1 milyar Lira’nın üzerinde iş hacmi yaratılması hedefleniyor. TOBB, Halkbank, Yapı Malzemeleri sektörünün tüm dernekleri, 83 firma, 13 binden fazla bayinin katıldığı “Evini Yenile Türkiye” kampanyası kamuoyuna düzenlenen basın toplantısı ile tanıtıldı. Kampanya ile tüketicilerinin ev yenileme ihtiyaçlarının cazip imkânlarla yaratılması hedefleniyor. Kampanya ile yapı malzemeleri sektöründe talebin canlandırılması, istihdamın artırılması, ülke ekonomisine katkı sağlanması amaçlanıyor. Bu kapsamda Halkbank 12 ay vadeye yüzde 0.33, 13–24 ay vadeye yüzde 0.80, 25–36 vadeye yüzde 0.95 faiz oranı uygulanacak. Tüketicilerin ev yenilemede kullanacakları kredi limiti ise 2 bin ile 50 bin TL arasında olacak. Yapı malzemeleri ve işçilik harcamalarına kullanılacak kredi aynı zamanda 2 ay geri ödemesiz olarak verilecek. Yapı malzemeleri sektörü, Halkbank ve TOBB'un güçlerini bir araya getirerek başlattıkları ''Evini Yenile Türkiye'' kampanyasının tanıtımı amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, ''Kriz Varsa Çare de Var'' kampanyasının ardından şimdi yeni bir kampanya yaptıklarını söyledi. Uyuşmazlık çözümünde en ideal çözümün kazan-kazan yöntemi olduğunu, bu yöntemin ''pastadan dilim çalmak yerine pastayı büyütelim'' yaklaşımı taşıdığını vurgulayan Hisarcıklıoğlu, ''Zira burada bir duble kazan kazan durumu söz konusu. Bir tarafta banka, bir tarafta üretici, reel sektör, bir tarafta tüccar-bayi, bir tarafta da vatandaş var. Dördünün de kazanacağı bir kampanyaya adım atıyoruz. Bu işin dört kazananı var. Türkiye'nin ihtiyaç duyduğu ahengi de bu kampanyada hayata geçiriyoruz'' diye konuştu. Hisarcıklıoğlu, 2009'un ilk çeyreğinde yüzde 13,8 küçülme yaşayan Türkiye'de inşaat sektöründeki küçülmenin yüzde 18,9 olarak gerçekleştiğini anımsatarak, yapı malzemeleri sektörünün vergi indirimlerinden ve teşviklerden de faydalanamadığını belirtti. TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, ''Oysa Türkiye'nin en büyük sorununun bugün işsizlik olduğu hatırlanırsa, sektörün önemi daha da iyi anlaşılır. Bu öncü sektörümüzün daha fazla desteklenmeye ihtiyacı vardır'' dedi. Eylül, ekim ve kasım aylarını kapsayan ''Evini yenile Türkiye'' kampanyasının, hem sektöre ihtiyaç duyduğu desteği sağlarken hem de tüketiciye çok cazip fırsatlar sunacağını ifade eden Hisarcıklıoğlu, 3 aylık süreçte kampanyaya 100 bin tüketici başvurusu beklediklerini, ortalama bir evin tadilatını 10 bin liradan hesapladıklarında 1 milyar liralık iş hacmi hedeflediklerini bildirdi. Hisarcıklıoğlu, kampanya kapsamında faizlerin 0,33'ten başladığına dikkati çekerek, ''0,33, benim ömrümde, iş hayatımdaki gördüğüm en düşük faiz oranı'' dedi. Kredinin 2 ay ödemesiz olacağını da belirten Hisarcıklıoğlu, böylece ramazan ve okul kayıtları döneminin kredi geri ödemesi yapılmadan geçirilmesini de sağlayacaklarını ifade etti. TOBB olarak bu projeyi bir sinerji politikası olarak gördüklerini söyleyen Hisarcıklıoğlu, ''Darısı diğer sektörlerimizin başına. Bu platform, Türkiye'nin yüzünü güldürecek bir koalisyon'' şeklinde konuştu. Geçtiğimiz yıllarda gayrimenkul sektöründe yaşanan arz patlaması ve konutlara bir yatırım aracı olarak gösterilen yoğun ilgi nedeniyle ilginç bir durumla karşı karşıya kaldıklarına da vurgu yapan Hisarcıklıoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:''Tüm parasını yeni alacağı eve kanalize eden eşler, birbirine 'bak ev alıyoruz ama sen de anlayışlı ol, başka masraf çıkmasın' dedi. Ev sahibi ile kiracı, evin tadilatını kim yaptıracak tartışmalarına girdi. Hal böyle olunca da bu evler üvey evlat muamelesi gördü. Yeni ev alamayan pek çok vatandaş da vergi indirimlerinden faydalanarak ya beyaz eşya aldı ya da mobilyalarını yeniledi. Evlerin mutfakları, banyoları, pencereleri, boyası unutulmak, ihmal edilmek zorunda kaldı. Bugün başlattığımız kampanya kapsamında Halkbank'ın vereceği ihtiyaç kredisini 'evde yaşam kalitesini artırma' kredisi olarak görüyorum. Başka bir ifade ile evde huzur kredisi... İnsanın eve yaptığı yatırım aslında huzuruna yaptığı yatırımdır. Araştırmalar gösteriyor ki, özellikle şehirlerde insanların evleri onların huzur kaleleri, hayatın keşmekeşinden sıyrıldıkları bir limandır.'' Şimdi Türkiye'deki 15 milyon konut için yenileme fırsatı geldiğini söyleyen Hisarcıklıoğlu, ''28 ülkede 14 bin kişiyle yapılan bir araştırmaya göre, insanların yaklaşık yüzde 40'ı mutfağı evin en önemli bölümü olarak görüyor. İnsanların yüzde 57'si ise bugün imkânları olsa yeni bir mutfak istediklerini belirtiyor. Kadınların yüzde 76'sı, erkeklerin ise yüzde 61'i mutfakta vakit geçirmenin onları mutlu ettiğini ve streslerini aldığını söylüyor'' dedi. Rifat Hisarcıklıoğlu, ayrıca bu çalışmanın oluşturacağı hareketliliğin yeni istihdam olanakları sağlayacağını vurguladı. Toplam kredi bedelinin yüzde 50'sini aşmayacak şekilde işçilik, ustalık, hizmet bedeli gibi masrafların banka tarafından kredi kapsamında değerlendirileceğini belirten Hisarcıklıoğlu, bu hizmetler faturalandırılacağı için de kayıt altına gireceğini, kampanyanın kayıt dışılığın önlenmesinde de rol oynayacağını kaydetti. Hisarcıklıoğlu, bugün inşaat sektörü ile yaptıkları kampanyanın benzerlerini başka sektörlerle yapmak için çalışmalarının sürdüğünü, evini yenile kampanyasının gazete, televizyon ve açık hava reklâmlarıyla bu haftadan itibaren başlayacağını söyledi. Konuşmasının ardından basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Hisarcıklıoğlu, ''Başka sektörlerle ilgili çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah bunu da çok yakın zamanda kamuoyuyla paylaşacağız'' dedi. Bir gazetecinin ''Türkiye'de özel finans kurumları diye bir kategori var. Bundan sonraki kampanyalarda bu kurumlarla görüşmeler olur mu?'' şeklindeki sorusunu da Hisarcıklıoğlu, şöyle yanıtladı: ''Ben bütün bankaların da başkanıyım, aynı eşit mesafedeyim. Bu yarışta Halk Bankamız ön plana geçti. İnşallah, diğer sektörlerde yapacağımız çalışmalarda diğer bankalarımız, finans kurumlarımız da ortaya çıkacaklar. Türkiye Finans'la, Boydak'la kampanya çerçevesinde görüşüyoruz. Finans kurumlarımızın da ön plana gelmesini istiyoruz. Herkese aynı yakınlıkta, uzaklıktayız. Hepsi benim üyem. Hiçbirinin arasında ayrım gözetmem mümkün değil. Bu yarışta Halkbank öne çıktı. Belki bir sonrakinde Türkiye Finans veya Albaraka Türk ön plana çıkar'' şeklinde yanıtladı. 

Haberin devamı için  tıklayın...