“Evini Yenile Türkiye” Kampanyası Başlıyor
Hisarcıklıoğlu:
''Bir tarafta banka, bir tarafta üretici, reel sektör, bir tarafta tüccar-bayi,
bir tarafta da vatandaş var. Dördünün de kazanacağı bir kampanyaya adım
atıyoruz. Dördünün de kazanacağı bir kampanyaya adım atıyoruz''.
TOBB,
Halkbankası ve Yapı Malzemeleri sektörü “Evini Yenile Türkiye” kampanyası
başlattı. 1 Eylül’de başlayacak kampanya kapsamında 100 bin tüketiciye Halkbank
tarafından yüzde 0.33’ten başlayan faiz oranları ile kredi verilecek. Kampanya
ile yapı sektörüne 1 milyar Lira’nın üzerinde iş hacmi yaratılması
hedefleniyor.
TOBB, Halkbank,
Yapı Malzemeleri sektörünün tüm dernekleri, 83 firma, 13 binden fazla bayinin
katıldığı “Evini Yenile Türkiye” kampanyası kamuoyuna düzenlenen basın toplantısı
ile tanıtıldı.
Kampanya ile
tüketicilerinin ev yenileme ihtiyaçlarının cazip imkânlarla yaratılması
hedefleniyor. Kampanya ile yapı malzemeleri sektöründe talebin canlandırılması,
istihdamın artırılması, ülke ekonomisine katkı sağlanması amaçlanıyor. Bu
kapsamda Halkbank 12 ay vadeye yüzde 0.33, 13–24 ay vadeye yüzde 0.80, 25–36
vadeye yüzde 0.95 faiz oranı uygulanacak. Tüketicilerin ev yenilemede
kullanacakları kredi limiti ise 2 bin ile 50 bin TL arasında olacak. Yapı
malzemeleri ve işçilik harcamalarına kullanılacak kredi aynı zamanda 2 ay geri
ödemesiz olarak verilecek.
Yapı
malzemeleri sektörü, Halkbank ve TOBB'un güçlerini bir araya getirerek
başlattıkları ''Evini Yenile Türkiye'' kampanyasının tanıtımı amacıyla
düzenlenen basın toplantısında konuşan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği
Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, ''Kriz Varsa Çare de Var'' kampanyasının
ardından şimdi yeni bir kampanya yaptıklarını söyledi.
Uyuşmazlık
çözümünde en ideal çözümün kazan-kazan yöntemi olduğunu, bu yöntemin ''pastadan
dilim çalmak yerine pastayı büyütelim'' yaklaşımı taşıdığını vurgulayan
Hisarcıklıoğlu, ''Zira burada bir duble kazan kazan durumu söz konusu. Bir
tarafta banka, bir tarafta üretici, reel sektör, bir tarafta tüccar-bayi, bir
tarafta da vatandaş var. Dördünün de kazanacağı bir kampanyaya adım atıyoruz.
Bu işin dört kazananı var. Türkiye'nin ihtiyaç duyduğu ahengi de bu kampanyada
hayata geçiriyoruz'' diye konuştu.
Hisarcıklıoğlu,
2009'un ilk çeyreğinde yüzde 13,8 küçülme yaşayan Türkiye'de inşaat
sektöründeki küçülmenin yüzde 18,9 olarak gerçekleştiğini anımsatarak, yapı
malzemeleri sektörünün vergi indirimlerinden ve teşviklerden de
faydalanamadığını belirtti. TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, ''Oysa Türkiye'nin en
büyük sorununun bugün işsizlik olduğu hatırlanırsa, sektörün önemi daha da iyi
anlaşılır. Bu öncü sektörümüzün daha fazla desteklenmeye ihtiyacı vardır''
dedi.
Eylül, ekim ve
kasım aylarını kapsayan ''Evini yenile Türkiye'' kampanyasının, hem sektöre
ihtiyaç duyduğu desteği sağlarken hem de tüketiciye çok cazip fırsatlar
sunacağını ifade eden Hisarcıklıoğlu, 3 aylık süreçte kampanyaya 100 bin
tüketici başvurusu beklediklerini, ortalama bir evin tadilatını 10 bin liradan
hesapladıklarında 1 milyar liralık iş hacmi hedeflediklerini bildirdi. Hisarcıklıoğlu,
kampanya kapsamında faizlerin 0,33'ten başladığına dikkati çekerek, ''0,33,
benim ömrümde, iş hayatımdaki gördüğüm en düşük faiz oranı'' dedi. Kredinin 2
ay ödemesiz olacağını da belirten Hisarcıklıoğlu, böylece ramazan ve okul
kayıtları döneminin kredi geri ödemesi yapılmadan geçirilmesini de
sağlayacaklarını ifade etti.
TOBB olarak bu
projeyi bir sinerji politikası olarak gördüklerini söyleyen Hisarcıklıoğlu,
''Darısı diğer sektörlerimizin başına. Bu platform, Türkiye'nin yüzünü
güldürecek bir koalisyon'' şeklinde konuştu.
Geçtiğimiz
yıllarda gayrimenkul sektöründe yaşanan arz patlaması ve konutlara bir yatırım
aracı olarak gösterilen yoğun ilgi nedeniyle ilginç bir durumla karşı karşıya
kaldıklarına da vurgu yapan Hisarcıklıoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:''Tüm
parasını yeni alacağı eve kanalize eden eşler, birbirine 'bak ev alıyoruz ama
sen de anlayışlı ol, başka masraf çıkmasın' dedi. Ev sahibi ile kiracı, evin
tadilatını kim yaptıracak tartışmalarına girdi. Hal böyle olunca da bu evler
üvey evlat muamelesi gördü. Yeni ev alamayan pek çok vatandaş da vergi
indirimlerinden faydalanarak ya beyaz eşya aldı ya da mobilyalarını yeniledi.
Evlerin mutfakları, banyoları, pencereleri, boyası unutulmak, ihmal edilmek
zorunda kaldı. Bugün başlattığımız kampanya kapsamında Halkbank'ın vereceği
ihtiyaç kredisini 'evde yaşam kalitesini artırma' kredisi olarak görüyorum.
Başka bir ifade ile evde huzur kredisi... İnsanın eve yaptığı yatırım aslında
huzuruna yaptığı yatırımdır. Araştırmalar gösteriyor ki, özellikle şehirlerde
insanların evleri onların huzur kaleleri, hayatın keşmekeşinden sıyrıldıkları
bir limandır.''
Şimdi
Türkiye'deki 15 milyon konut için yenileme fırsatı geldiğini söyleyen
Hisarcıklıoğlu, ''28 ülkede 14 bin kişiyle yapılan bir araştırmaya göre,
insanların yaklaşık yüzde 40'ı mutfağı evin en önemli bölümü olarak görüyor.
İnsanların yüzde 57'si ise bugün imkânları olsa yeni bir mutfak istediklerini
belirtiyor. Kadınların yüzde 76'sı, erkeklerin ise yüzde 61'i mutfakta vakit
geçirmenin onları mutlu ettiğini ve streslerini aldığını söylüyor'' dedi. Rifat
Hisarcıklıoğlu, ayrıca bu çalışmanın oluşturacağı hareketliliğin yeni istihdam
olanakları sağlayacağını vurguladı.
Toplam kredi
bedelinin yüzde 50'sini aşmayacak şekilde işçilik, ustalık, hizmet bedeli gibi
masrafların banka tarafından kredi kapsamında değerlendirileceğini belirten
Hisarcıklıoğlu, bu hizmetler faturalandırılacağı için de kayıt altına
gireceğini, kampanyanın kayıt dışılığın önlenmesinde de rol oynayacağını
kaydetti. Hisarcıklıoğlu, bugün inşaat sektörü ile yaptıkları kampanyanın
benzerlerini başka sektörlerle yapmak için çalışmalarının sürdüğünü, evini
yenile kampanyasının gazete, televizyon ve açık hava reklâmlarıyla bu haftadan
itibaren başlayacağını söyledi.
Konuşmasının
ardından basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Hisarcıklıoğlu, ''Başka
sektörlerle ilgili çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah bunu da çok yakın
zamanda kamuoyuyla paylaşacağız'' dedi.
Bir gazetecinin
''Türkiye'de özel finans kurumları diye bir kategori var. Bundan sonraki
kampanyalarda bu kurumlarla görüşmeler olur mu?'' şeklindeki sorusunu da
Hisarcıklıoğlu, şöyle yanıtladı: ''Ben bütün bankaların da başkanıyım, aynı
eşit mesafedeyim. Bu yarışta Halk Bankamız ön plana geçti. İnşallah, diğer
sektörlerde yapacağımız çalışmalarda diğer bankalarımız, finans kurumlarımız da
ortaya çıkacaklar. Türkiye Finans'la, Boydak'la kampanya çerçevesinde
görüşüyoruz. Finans kurumlarımızın da ön plana gelmesini istiyoruz. Herkese
aynı yakınlıkta, uzaklıktayız. Hepsi benim üyem. Hiçbirinin arasında ayrım
gözetmem mümkün değil. Bu yarışta Halkbank öne çıktı. Belki bir sonrakinde
Türkiye Finans veya Albaraka Türk ön plana çıkar'' şeklinde yanıtladı.
Haberin devamı için tıklayın...