Bafra TSO’ da “Olay ve Problem Yönetimi”
Bafra Ticaret ve Sanayi Odasının ev sahipliğinde, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi öğretim görevlisi Yrd. Doç. Dr. Ayşenur Büyükgöze Kavas tarafından “Olay ve Problem Çözme yönetimi” adlı eğitim gerçekleşti.
Yrd. Doç. Dr. Ayşenur BÜYÜKGÖZE KAVAS sunumunda “Olay; bir şeyin beklenildiği gibi çalışmaması ya da bir hatanın oluşması durumudur. Arıza, Hata, Sorun ve Çalışmama olay olarak adlandırılır.
Olay yönetimi hizmet süresince ortaya çıkan olayların tespit edilmesini, analiz edilmesini ve ortadan kaldırılması için doğru kararların verilmesini sağlamaya yöneliktir. Problem yönetimine değinmeden önce ilk olarak “problem nedir” ,problem ve olay arasındaki ilişki nedir” gibi soruların cevabının netleştirilmesi gerekir.
Problem; bir veya birden çok olayı içeren, altında yatan sebebi belli olmayan, bir veya birden çok olaydan oluşan hadisedir. Problem anında çözüm gerektirmeyen olaylardır denilebilir. Yani, aynı sorunlu olayın birden çok defa tekrarlanmasıdır, başka bir deyişle çözülmemiş sorunlar toplamıdır.
Problem Çözme Süreci Basamakları; Problemin farkına varma, Gerekli bilgilerin toplanması, Problemin temeline inme, Çözüm yollarının araştırılması ve bulunması, En uygun çözüm yolunun tespiti ve Problemi çözme aşamalarından oluşmaktadır” dedi.
Kavas “kendimize soracağımız birkaç soru bize problemin analiz edilmesinde ve anlaşılmasında yardımcı olacaktır. Bunlar; Problemle ilgili ne anlıyorum?, Problemle ilgili neyi biliyorum?, Problemle ilgili neyi bilmiyorum? Şeklinde olmalıdır” dedi.
Eğitime Bafra Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreteri Talip Şahin, Samsun Ticaret Borsası Genel Sekreteri Ahmet Aliyazıcı, Çarşamba Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreteri Gültekin SÜRÜL, Çarşamba Ticaret Borsası Genel Sekreteri Eftal Yetimoğlu, Terme Ticaret Borsası Genel Sekreteri Emre Kızıl, Samsun Ticaret Borsası, Bafra Ticaret ve Sanayi Odası, Çarşamba Ticaret ve Sanayi Odası ve Terme Ticaret ve Sanayi Odası personelleri iştirak ettiler.