Kayıtlı İstihdamın Özendirilmesi Projesi Eğitime Devam Ediyor
Doç.Dr.Sermin
Elevli “Bilgiye ulaşmanın çok çabuk ve kolay gerçekleştiği, müşteri
beklentilerinin sürekli arttığı ve teknolojinin süratle ilerlediği bir dönemde
yaşamaktayız. Bu şartlarda işletmelerin ticari başarı elde edebilmeleri
gittikçe zorlaşmaktadır. Artık en yüksek kaliteyi, en düşük maliyetle
üretebilen ve müşterisine zamanında teslimat yapabilen işletmeler ayakta
kalmayı başarabilmektedir.” dedi.
Elevli “Kalite kavramı insanların ve sistemlerin "hata yapması" ve
"mükemmele ulaşma isteği" gerçeğinden ortaya çıkmıştır. Tüketici
tarafından aranılan belirli şartları en iyi karşılayan anlamında kullanılan
"Kalite" kısaca "amaçlara uygunluk derecesi" olarak
tanımlanabilmektedir. Buradaki amaç tüketicinin istek ve gereksinimleri
olmaktadır. Kalite sınırları devamlı genişleyen bir kavramdır. Teknoloji,
değişen koşullar, ihtiyaçlar kaliteye değişik boyutlar getirmektedir. Ayrıca
dinamik bir özellik taşımakta olup, tüketici ihtiyaçlarına paralel olarak
gelişmekte ve değişmektedir.
Düşük kalitenin karlılık üzerine olumsuz etki yapması gerçeği, işletmelerin bu
alana odaklanmalarında ana motivasyon kaynağı olmaktadır. Düşük kalite,
imalatçının hataları bulma ve düzeltme maliyetlerinin artması anlamına
gelmektedir. Ayrıca alıcılardaki güven kaybından dolayı ürünün piyasa payının
azalması da bir diğer önemli dezavantajıdır” dedi.