YÜKLENİYOR

Hakkımızda

Bafra Ticaret ve Sanayi Odası; 1903 yılında Eski Belediye Caddesinde kuruldu. O yıllarda tütün yetiştiriciliğinde Bafra Türkiye'nin en önemli merkezi konumundaydı. Yerli ve Yabancı Tütün Tüccarlarının yöreye çok sık gelmesi ve ihracat nedeni ile oluşan ihtiyaca cevap verebilmesi amacıyla kurulmuştur.Zaman…

Devamı

İletişim Bilgileri

Telefon

0362 543 10 75
0362 542 58 48

E-Posta

info@bafratso.org.tr

Adres

Hacınabi Mah. Tekel Cd. No:53- Bafra/SAMSUN

'İyi bir marka oluşturmak için müşteriye kulak verin'

Dijital pazarlama dehası olarak bilinen Amerikalı Josh Spear, kabuğunu kırıp uluslararası hedeflere kilitlenen Türk şirketlerine önemli tavsiyelerde bulundu. İyi bir markanın ortaya konulması için müşterinin görüşlerinin mutlaka alınması gerektiğini belirten Spear, aksi durumda bir markanın uzun soluklu olmayacağını dile getirdi. İstanbul'da dün başlayan Marka 2010 Konferansı'nda konuşan Spear, firmaların reklam ve tanıtım gibi alanlara da kaynak ayırması gerektiğini, özellikle son dönemde etkinliği hızla artan Facebook ve Twitter'ın da bu amaçla kullanılabileceğini söyledi. Facebook, YouTube ve Twitter gibi sosyal ağlar ve paylaşım siteleri üzerinden milyonlarca kişiye ulaşılabileceğini kaydeden Amerikalı pazarlamacı, bu mecranın bir an önce fırsata dönüştürülmesi gerektiğine dikkat çekti.
Konuşmasında Türk firmalarına 'Rakiplerinizin bir adım önüne geçmek istiyorsanız 'iyi bir içerik ortaya koyun' çağrısında bulunan Josh Spear, ayrıca ortaya çıkan ürünlerin de başkalarıyla paylaşılmasına izin verilmesinin önemine değindi. İyi bir ürünün tüketiciler tarafından kabul görmesi için mutlaka müşteri isteklerinin dikkate alınmasının önemine vurgu yaparken, "Bunun için gerekirse yeni sembol ve karakterler kullanın. Bir fil gibi olmayın, yeniliklere her zaman açık olun. Bu evrenin dilini kullanın. Dijital işinizde bunları devamlı kullanan kişileri istihdam edin. Örneğin bir Wikileaks'i düşünün, bu siteye sadece gençler girmiyor. Bütçenizi kontrol edin. Ve internet üzerinden de kendi reklamlarınızı yapmanın yollarına bakın." dedi.
Wikileaks'in habercilikte son dönemde pek çok büyük gazetenin gösteremediği başarıyı yakaladığını dile getiren pazarlama dehası, "İnsanlar bu dönemde doğruya ulaşmak için gayret ediyor. Sizler de yeni müşterilere ulaşmak için 'acaba neler yapabilirim' diye düşünmek zorundasınız." değerlendirmesini yaptı. Tüketicinin artık hem ürün fiyatlarını belirlemeye hem de markaya ortak olmaya çalıştığını da ifade eden Josh Spear, müşterilerin bu amaçla özellikle sanal ortamda ciddi bir örgütlenmeye gitmeye başladığını aktardı. Son dönemde Facebook ve Twitter gibi birçok mecranın birkaç ülke dışında milyonlarca kişiyi bir araya getirdiğini hatırlatan Josh Spear, "Bu şirketler, sadece sanal hediyeler sayesinde milyonlarca dolar para kazanıyor. Amerika'daki bir site ise sadece sanal gül gönderiyor. Bunun karşılığında yılda 600 bin dolar para kazanıyor. Facebook'un şu anda toplam 650 milyon üyesi var. Yılda milyarlarca dolar para kazanıyor. Bundan birkaç yıl önce banka kuralım denilseydi 'olmaz' derdim. Ancak Facebook sayesinde bunu şimdi yapabilirsiniz. Çünkü burada milyonlarca müşteriniz var. Bunun için sizler de bu imkanı iyi kullanın." şeklinde konuştu.

                                                                                                Kaynak : Zaman