Personele “Etkili İletişim Becerileri Ve Beden Dili”
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezince, Bafra Ticaret ve Sanayi Odası ve Çarşamba Ticaret ve Sanayi Odası personeline yönelik olarak Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Yrd.Doç.Dr. Müge Yılmaz tarafından “Etkili İletişim Becerileri ve Beden Dili” konulu seminer gerçekleştirildi.
Yrd.Doç.Dr. Yılmaz: “İnsanoğlu anne karnında 10. haftadan itibaren çevresi ile iletişim içindedir. İletişim becerisi yaşam dönemleri içerisinde kazanılmakta ve bireyden bireye farklılık göstermektedir. Gerek iş hayatında gerek sosyal ve aile ilişkilerinde başarılı olarak nitelendirilen kişilerin yaşamlarına bakıldığında bu insanların iletişim becerileri yüksek ve bu becerileri etkili kullanan kişiler oldukları görülmektedir.” dedi.
Etkili iletişim becerisinin kendiliğinden varolan bir yetenek olmadığını, öğrenilebilir ve geliştirilebilirliğine değinen Yılmaz; Toplum içindeki bireylerin birbirleri ile sağlıklı ilişkiler kurması bireylerin iyi ilişki kurma konusundaki birikimlerini, yaşamlarında uygun zaman ve yerde kullanmalarına bağlı olduğunu vurguladı.
İnsanlar arası iletişimde genellikle, iyi bir dostluk ilişkisi kurma, bir konu hakkında bilgi verme, bir işi yaptırma veya bir görüş üzerinde ikna etme gibi amaçlar ön plana çıkmaktadır diyen Yrd.Doç.Dr. Yılmaz; İletişimin sağlıklılığı iki kişinin birbirine olan tavrı ile de doğrudan ilişkili olduğunu, günlük yaşamda sınırlı süreler içinde bir çok kişi ile iletişimde bulunan bireyin, her biri için özel yorumlama yapmadan ilişkiyi daha çok görsel etkileşime bıraktığını, insanlar hakkındaki ilk yargılarımızın, dış görünüşlerinden kaynaklandığını ifade etti.
Yrd.Doç.Dr. Müge Yılmaz son olarak; Araştırmalara göre, iletişimin ilk birkaç dakika içinde daha çok görünüşe, fiziksel özelliklere, duruşa, diğer bir deyişle beden diline dayanan bir yoruma dayandığını bu yorumun aynı zamanda içinde yanlışlar yapma riskini de taşıdığını belirtti. İnsanlar arasında kişilik, çevre, değer yargıları, birikimler sonucu oluşan davranış ve görüş farklılıklarının iletişim sürecine de yansıdığını, iletişimin en temel türlerinden birisi olan sözsüz iletişimde ne söylendiğinden daha çok nasıl söylendiği önemli olduğunu, bir çalışan açısından sözsüz iletişim sinyallerini anlama ve değerlendirmenin hiç şüphesiz büyük önem taşıdığını sözlerine ekledi.