SÄ°GORTACILIK
5684 sayılı Sigortacılık Kanunu (Resmi Gazete: 14.06.2007 tarih, 26552 sayı) ile Sigorta Acenteliği Yönetmeliği (Resmi Gazete: 22.04.2014 tarih, 28980 sayı) yürürlüğe girmiştir.
Söz konusu kanun ve yönetmelik çerçevesinde, sigortacılık işlemlerini yürütme yetkisi Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından görevlendirilmiş Odalara devredilmiştir. Uygulamalarla ilgili olarak ortaya çıkan sorunlar için Hazine Müsteşarlığı'nın 2014/8 numaralı genelgesi yayınlanmıştır.
Sigorta acentesi üyelerimizin, öncelikle yukarıda açıklanan yönetmelik ve genelge hükümlerini bilmesi gerekmektedir. Konuyla ilgili olarak TOBB 'un bünyesinde kurulan Sigorta Müdürlüğü'nün www.sigorta.org.tr web adresinde gerekli ve ayrıntılı açıklama da mevcuttur.
ODAMIZA ÖN BAŞVURU YAPMADAN ÖNCE FİRMALARIN YAPMASI GEREKENLER:
Başvuru sahibi Ticaret Sicil Müdürlüğü'nce tescil işlemi gerçekleştirildikten sonra oda kaydı yaptırır.
BaÅŸvuru sahibi www.sigorta.org.tr web sayfasından ön baÅŸvuru giriÅŸini yapar ve sistemin verdiÄŸi ön baÅŸvuru ve baÅŸvurusu onaylandıktan sonra kullanacağı levha kayıt numarasını alır.Â
Başvuru sahibi Odadan veya Odanın web sayfasından başvurunun niteliğine göre istenilen evraklar listesini, başvuru dilekçesini ve başvuru formunu (acente veya eksper) ve istenilen ekleri temin eder.
Sigorta acentelerinin yapmış olduğu ön başvuru girişi getirilen evraklar ile bilgi kontrolü tarafımızdan yapılarak TOBB.AEKS yazılım programı üzerinden adımlar takip edilerek onaylanır.
Bu aşamada firmanın işyerinin asgari fiziki şartlara uygunluğunun tespiti için firma adresine gidilir ve gerekli kontroller yapılarak tutanak tutulur. Asgari fiziki şartları uygun olmayan firmaların ön başvuruları onaylanmaz.
Gerçek kişi eksper başvuruları ve levha kayıt işlemleri TOBB Sigorta Müdürlüğü tarafından yapılır.
TOBB-AEKS yazılım programına firmanın yapmış olduğu ön başvuru ile ilgili veri girişi odamız yetkilileri tarafından sistem üzerinden onaylanır ve bu aşamada TOBB Sigortacılık Müdürlüğü'ne gönderilmiş olur.
TOBB Sigortacılık Müdürlüğü ön başvuruyu sistem üzerinden inceler ve uygun gördüğü taktirde sistem üzerinden Hazine Müsteşarlığı'na gönderir. Aynı şekilde sistem üzerinden Hazine Müsteşarlığı ön başvuruyu inceler ve uygun gördüğü taktirde onaylar. Hazine müsteşarlığının onayı ile ön başvuru onaylanır ve başvuru sahibi durumunuwww.sigorta.org.tr adresinden takip eder.
Hazinenin onayından sonra firma altı ay içerisinde belirlenmiş olan levha kayıt ücretini belirlenen banka hesap numarasına yatırır ve dekontun bir sureti TOBB 'a gönderir. Yatırılan banka dekontu TOBB Sigortacılık Müdürlüğü' ne ulaşınca son onay verilir ve firmanın levha kaydı gerçekleşmiş olur.
Başvuru sahibi levhaya kaydının gerçekleşmesinden sonra altı ay içerisinde bir sigorta şirketinden acentelik alarak levha kaydına acenteliğini eklemesi gerekir. Aksi taktirde levha kaydı askıya alınır.
SÄ°GORTA ACENTELÄ°K HÄ°ZMETLERÄ°
1-Sigorta Acenteleri Levha Kaydı Başvuru Dilekçesi
2-Sigorta Acenteleri Asgari Fiziki Şartlar Tetkik Talebi Dilekçesi
3-Sigorta Acenteleri Bilgi Güncelleme Başvuru Dilekçesi
4-Sigorta Acenteleri Sigortacılık İşlemleri İle İlgili Değişiklik Dilekçesi
5-Sigorta Acenteleri Şube Değişikliği Dilekçesi
6-Sigorta Acenteleri Teknik Personel İşten Ayrılma Dilekçesi
7-Sigorta Acenteleri Gerçek Kişi İçin İstenen Belgeler
8-Sigorta Acenteleri Tüzel Kişi İçin İstenen Belgeler
9-Sigorta Acenteleri Genel Müdür ve Genel Müdür Yrd İçin İstenen Belgeler
10-Sigorta Acenteleri Genel Müdür ve Genel Müdür Yrd Bilgi Formu-Ek-5 (Form A)
11-Sigorta Acenteleri Şube Müdürü ve Teknik Personeli Bilgi Formu-Ek-6 (Form B)
12-Sigorta Acenteleri Gerçek Kişi İçin Mal Varlığı Beyanı- Ek-7
13-Sigorta Acenteleri Tüzel Kişi İçin Sermaye Bilgileri Beyanı- Ek-8
14-Sigorta Acenteleri Çalışanları Öğrenim ve Mesleki Deneyimi Bilgi Formu-Ek-1
 SİGORTA EKSPERTİZ HİZMETLERİ
 01-Sigorta Eksperleri Levha Kaydı Başvuru Dilekçesi
 02-Sigorta Eksperleri Levha Kaydı İçin İstenen Belgeler
 03-Sigorta Eksperleri Taahhütname-Ek-2
 04-Sigorta Eksperleri Bilgi Formu-Ek-3